سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دپارتمان زبان


دپارتمان زبان

انواع روش های آموزش زبان انگلیسی

برای یادگیری زبان دوم روش های متعددی وجود دارد. در متن زیر به اختصار توضیح داده می شود.

روش مستقیم

در این روش آموزش کاملاً به زبان مقصد انجام می شود. زبان آموز مجاز به استفاده از زبان مادری خود نیست. از قوانین دستور زبان پرهیز می شود و بر تلفظ خوب تأکید می شود. 

دستور زبان ترجمه

یادگیری عمدتا با ترجمه به زبان مقصد انجام می شود. قوانین دستور زبان باید بخاطر سپرده شود و لیست های طولانی از واژگان یاد گرفته شده توسط قلب است. تأکید کمی یا تأکیدی بر رشد توانایی دهانی وجود ندارد. 

صوتی-زبانی

تئوری پشت این روش این است که یادگیری زبان به معنای کسب عادت است. گفتگوی مربوط به هر موقعیتی بسیار انجام می شود. زبان جدید ابتدا شنیده می شود و به طور گسترده سوراخ می شود قبل از اینکه به شکل نوشتاری دیده شود.

رویکرد ساختاری

این روش زبان را مجموعه ای از قواعد دستوری می داند که باید هر یک بار و به ترتیب مشخص فرا گرفته شوند. بنابراین به عنوان مثال فعل "بودن" قبل از زمان حال استمراری که از "to" به عنوان کمکی استفاده می کند ، معرفی و تمرین می شود.

Suggestopedia

تئوری زیربنای این روش این است که یک زبان فقط زمانی قابل یادگیری است که زبان آموز پذیرا باشد و هیچ بلوک ذهنی نداشته باشد. با روشهای مختلف به دانش آموز پیشنهاد می شود که زبان آسان است - و به این ترتیب بلوکهای ذهنی یادگیری برطرف می شود. 

پاسخ فیزیکی کل (TPR)

TPR با پاسخ دادن به یادگیرنده به دستورات ساده مانند "ایستادن" ، "کتاب خود را ببند" ، "رفتن به پنجره و باز کردن آن" کار می کند. این روش بر اهمیت درک شنیداری تأکید می کند. 

آموزش زبان ارتباطی (CLT)

تمرکز این روش این است که یادگیرنده را قادر به برقراری ارتباط موثر و مناسب در موقعیتهای مختلفی کند که احتمالاً خود را در آن پیدا خواهد کرد. محتوای دوره های CLT عملکردهایی مانند دعوت ، پیشنهاد ، شکایت یا مفاهیمی مانند بیان زمان است. ، کمیت ، مکان

راه خاموش

این اصطلاحاً به این دلیل خوانده می شود که هدف معلم این است که کمترین حد ممکن را حرف بزند تا یادگیرنده بتواند بر حرفهایی که می خواهد بگویند کنترل داشته باشند. از زبان مادری استفاده ای نمی شود.

یادگیری زبان جامعه

در این روش سعی می شود پیوندهای شخصی محکمی بین معلم و دانش آموز ایجاد شود تا هیچ مانعی برای یادگیری وجود نداشته باشد. صحبت های زیادی به زبان مادری وجود دارد که توسط معلم ترجمه می شود تا توسط دانش آموز تکرار شود.

غوطه وری

این تا حدود زیادی با وضعیتی که در مدرسه خود داریم مطابقت دارد. دانش آموزان ESL در کل روز مدرسه در زبان انگلیسی غوطه ور هستند و انتظار دارند ریاضیات ، علوم ، علوم انسانی و غیره را از طریق زبان مقصد ، انگلیسی یاد بگیرند. دانش آموزان مهاجر که در مدارس محلی تحصیل می کنند ، در شرایط غوطه وری قرار می گیرند. به عنوان مثال کودکان پناهنده از بوسنی در مدارس آلمان یا پورتوریکایی ها در مدارس آمریکا تحصیل می کنند. 

یادگیری زبان مبتنی بر وظیفه

تمرکز آموزش بر انجام یک کار است که به خودی خود برای زبان آموزان جالب است. فراگیران برای تکمیل کار از زبانی که از قبل مجبور به استفاده از آنها هستند استفاده می کنند و اصلاحات کمی در مورد خطاها وجود دارد. (این روش غالب در آموزش ESL در مدرسه راهنمایی در مدرسه بین المللی فرانکفورت است. وظایف در یک موضوع اصلی انجام می شود که برای چند هفته مورد مطالعه قرار می گیرد. به عنوان مثال در مبحث اکولوژی ، دانش آموزان درگیر تعدادی کار می شوند اوج این کار با ارائه یک پوستر برای بقیه کلاس است. این کارها شامل خواندن ، جستجوی اینترنت ، گوش دادن به مطالب ضبط شده ، انتخاب واژگان مهم برای آموزش سایر دانش آموزان و غیره است.)

رویکرد طبیعی

این روش که توسط پروفسور S. Krashen مطرح شده است ، بر شباهت های یادگیری زبان اول و دوم تأکید می کند. هیچ تصحیحی از اشتباهات وجود ندارد. یادگیری توسط دانش آموزان در معرض زبانی قابل درک یا قابل فهم برای آنها صورت می گیرد.

برنامه درسی واژگان

این روش مبتنی بر تحلیل رایانه ای زبان است که رایج ترین (و از این رو مفیدترین) کلمات در زبان و کاربردهای مختلف آنها را مشخص می کند. برنامه درسی این کلمات را به ترتیب فراوانی آنها آموزش می دهد و تأکید زیادی بر استفاده از مطالب معتبر می شود.

خدمات آموزشی:

  • زبان عمومی
  • آموزش دروس ریاضی و علوم بصورت تخصصی
  • آموزش نیروی انسانی

محصولات آموزشی:

کتاب های اورجینال

Pockets-Phonics-Family and friends)-Back pack (به دو صورتAmerican & British))

فیلم های آموزشی مربوط به هرسطح زبان

بازی های آنلاین مرتبط با موضوع درس هربخش ازکتاب

آموزش سوره های قرآن به زبان انگلیسی

انجام حرکات ورزشی به زبان انگلیسی همراه با شعر و سرود مربوطه

کتاب های داستان مربوطه به هرکتاب همراه با CD های صوتی آنها

نحوه استفاده از دیکشنری و آموزش Phonetic & Part of speech هر لغت

آموزش کتاب های ریاضی و علوم هر پایه به زبان انگلیسی

آزمون ها و گواهینامه ها

آزمون های استاندارد YLE دانشگاه کمبریج انگلستان و اهدای مدرک معتبر

آزمون های حرفه ای در Midterm & Final

انجام آزمون های آنلاین بصورت هفتگی و چهار گزینه ای

انجام Quiz های روزانه بصورت انفرادی در لابراتور زبان انگلیسی

دپارتمان زبان مدرسه پیشرو را می توان جزو اولین و برترین مدارس دو زبانه ایران برشمرد از نکات حائز اهمیت این مجموعه تلفیق هر سه روش می باشد، طوریکه از بدو ورود دانش آموز به مدرسه تمام فعایت های آن به زبان انگلیسی می باشد ، برنامه ی صبحگاهی که شامل قرات قرآن و انجام حرکات آموزشی و اجرای سرود ای ایران همه و همه توسط کادری مجرب و حرفه ای به دانش آموزان آموزش داده میشودو همه ی پرسنل مدرسه اهتمام ویژه به این موضوع دارند ، حتی هنگام زنگ های استراحت و تفریح تمام قوانین صف و حیاط و راه روها همچنین بازی های خارج از کلاس آن ها نیز به این زبان انجام می شود.

در کلاس های علوم و ریاضی که کمی کار تخصصی میشود قبل از تدریس معلم زبان انگلیسی معلم فارسی موضوع درسی را آموزش داده و بعد از آن تدریس به زبان انگلیسی انجام میشود که به روش سخنرانی صورت میگیرد و دانش آموزان از طریق PDF کتاب های علوم شروع به LECTURE میکنند و تمام مفاهیم اصلی درس را به زبان انگلیسی تعریف می نمایند ، این موضوع در کلاس های ریاضی نیز انجام میشود فقط با این تفاوت که فقط حل مساله برای معلم اهمیت ندارد و هنگام انجام عملیات ریاضی، دانش آموز موظف به تشریح مساله به زبان انگلیسی می باشد ، در انتهای کلاس تستی جهت اطمینان معلم ازیادگیری دانش آموزان صورت میگیرد تا مطالب به صورت کامل نهادینه شود لازم به ذکر است تمام فعالیت های دانش آموزان توسط کمک معلم رصد شده و تصحیح لحظه ای صورت میگیرد.(کتاب های علوم و ریاضی انگلیسی توسط خود مجموعه تهیه و تدوین شده است.)