سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کارگاه رباتیک

کارگاه رباتیک

رباتیک ، طراحی ، ساخت و استفاده از ماشین آلات (روبات) برای انجام وظایفی که به طور سنتی توسط بشر انجام می شود. رباتها در صنایع مختلفی از جمله ساخت اتومبیل برای انجام کارهای تکراری ساده و در صنایعی که کار باید در محیطهای خطرناک برای انسان انجام شود ، کاربرد زیادی دارند. رباتیک فناوری آموزش را به سطح جدیدی می رساند و تکامل بعدی را در تدریس ایجاد می کند. دلیل آن این است که معرفی رباتیک به مدارس به معنای عملی و سرگرم کننده ساختن مهارت ها و دانش STEM است ، تا دانش آموزان را برای آینده آماده کند به گونه ای که بیشتر شبیه خلاقیت باشد و کمتر شبیه تکالیف باشد. بهتر است قبل از اینکه بلافاصله رباتیک را امتحان کنید ، ابتدا با اسباب بازی هایی مانند Lego و Meccano شروع کنید. گذشته از معرفی فرزندان به تفکر انتقادی در مورد طراحی و عملکرد ، این یک محیط سرگرم کننده برای به چالش کشیدن فرزندانتان به شما می بخشد. از طریق رباتیک ، دانش آموزان می توانند چیزهایی بیش از فقط کدگذاری یاد بگیرند. آنها می توانند مهارت های رهبری ، مشارکت جامعه ، برقراری ارتباط بین سیستم عامل های مختلف فن آوری ، پیدا کردن احساسات خود و کار تیمی را بیاموزند ، که آنها را برای موفقیت فراتر از سال های مدرسه خود قرار می دهد. دانش آموزان مهارت های جدید می آموزند و دانش خود را توسعه می دهند. این به دانش آموزان کمک می کند تا توجه ، طراحی و مهارت های کار تیمی خود را بهبود بخشند. این دانش آموزان را گرد هم می آورد تا کاری سرگرم کننده و ارزشمند انجام دهند. فناوری رباتیک بر همه جنبه های کار و خانه تأثیر می گذارد. رباتیک این امکان را دارد که زندگی و شیوه های کار را به طور مثبت تغییر دهد ، سطح کارآیی و ایمنی را افزایش دهد و سطح بالاتری از خدمات را ارائه دهد.

مزایای رباتیک

1. باعث افزایش خلاقیت می شود.

رباتیک عملی گرا است. به عبارت دیگر ، دانش آموزان می توانند در مورد یک مفهوم اطلاعات کسب کنند و آن را زنده کنند. علاوه بر این ، آنها باید کاری بسازند که همان کاری را انجام دهد که آنها می خواهند. این فرصت منحصر به فرد برای خلاقیت در هر زمینه ای نیست. این امر به دانش آموزان امکان می دهد در مورد چگونگی حل مسئله با یکدیگر تعامل ، تفکر و ایده پردازی کنند. آنها درگیر فرآیند یادگیری می شوند و خلاقیت آنها بالا می رود. در مواقعی که اینقدر شلوغ می شوند ، می توانند از خدمات نوشتن برتر برای کارهای خود استفاده کنند.

2. آمادگی مطلوب برای آینده

بدون شک ، یک بازار آماده برای دانشجویان و فارغ التحصیلان رباتیک وجود دارد. شرکتهایی آماده شده اند که دانشجویان را برای کارورزی تابستانی به کار می گیرند. بسیاری از استارت آپ های جدید با تخصص در هواپیماهای بدون سرنشین و سایر جنبه های رباتیک وجود دارند. خدمات نظامی ، دپارتمان بهداشت ، بخش اطلاعات ، و اکتشافات فضایی همه به روباتیک نیاز دارند. در نتیجه ، یک فارغ التحصیل مهندسی رباتیک صنایع مختلفی برای انتخاب خواهد داشت. علاوه بر این ، آشنایی دانش آموز با رباتیک در مراحل اولیه به آنها کمک می کند تا استعدادهای منحصر به فرد خود را کشف کنند. دسترسی به رباتیک این امکان را فراهم می کند.

3. راه توسعه کار گروهی

حوزه رباتیک شامل جمع شدن ذهن های روشن است. بسیاری از پروژه های رباتیک شامل کار با دیگران در تیم است. این به این دلیل است که مهارت های مختلفی مانند برنامه نویسی ، مهندسی ، حسگرها همه برای ساخت یک ربات گرد هم می آیند. این امر باعث می شود دانش آموزان برای موفقیت در پروژه های خود همکاری کنند. علاوه بر این ، آنها باید دست در دست هم کار کنند تا یک خروجی ارزشمند داشته باشند. وقتی پروژه ها خیلی سخت می شوند ، دانشجویان می توانند از کمک درسی دانشگاه برای مقالات و وظایف خود استفاده کنند.

4- مهارت های ارتباطی آنها را ایجاد می کند.

همانطور که در بالا گفته شد ، برای موفقیت دانش آموزان در رباتیک ، آنها باید با هم کار کنند. این به معنای همکاری با دانشجویان مختلف و افراد از رشته های مختلف است. در نتیجه ، آنها به وسیله ای برای برقراری ارتباط مشترک نیاز دارند. این شامل تفسیر نمودار مدار و سایر مامبوهای مامبو به یکدیگر است. همچنین ، هنگام به نمایش گذاشتن آثار خلقی خود به جهانیان ، آنها باید بهترین راه ارتباطی با اختراع خود را بیاموزند. این امر برای دریافت کمک هزینه و حمایت مالی ضروری است.

5. دانش آموزان از نقاط قوت و ضعف خود آگاهی می یابند.

تقریباً همه دانش آموزان از این فکر یاد می گیرند که چگونه یک ربات بسازند. وقتی آنها در این زمینه غوطه ور می شوند ، نقاط قوت و ضعف خود را می شناسند. همانطور که آنها در این دوره پیش می روند و با دانشجویان دیگر کار می کنند ، این نشان می دهد که آنها در چه چیزی مهارت دارند و با چه چیزی نیاز به پیشرفت دارند. این به آنها اجازه می دهد تا بر نقاط قوت خود تمرکز کنند تا بهترین عملکرد خود را در پروژه داشته باشند.

 

ضرورت کارگاه رباتیک

در دنیایی که روز به روز شاهد رشد روز افزون تکنولوژی هستیم، بیشتر از هر زمان دیگری نیازمند به آماده سازی دانش آموزان برای آینده ایم. آموزش رباتیک به دانش آموزان از سنین پایین در دبستان، می تواند توانایی آنها در زمینه خلاقیت و نواندیشی را افزایش دهد و همچنین آنها را به عضوی موثر در جامعه تبدیل سازد. بسیاری از جوامع تا کنون اهمیت موضوع رباتیک در مدرسه را درک کرده اند و اقدام به برنامه ریزی برای پیاده سازی آن در سیستم آموزشی کل نموده اند. با آموزش مبانی رباتیک به دانش آموزان می توانیم دنیای کاملا جدیدی را به روی آنها باز کنیم که در غیر این صورت احتمالا فرصت های ارزشمند بسیاری را از دست خواهند داد.

نتیجه

رباتیک یک رشته مهیج است که به تدریج محبوبیت بیشتری پیدا می کند. فواید زیادی برای دانش آموزان دارد. این می تواند دنیایی از فرصت ها را برای علاقه مندان ایجاد کند.